Natoo, een klimaat positieve eetgelegenheid, opent haar deuren
Natoo, een klimaat positieve eetgelegenheid, opent haar deuren op Rotterdam CS
Lagardère Travel Retail opent een nieuw foodconcept genaamd Natoo op drie NS Stations: Rotterdam CS, Den Haag CS en Leiden CS. Natoo is een internationaal concept gericht op gezonde voeding in een klimaat positieve fast-casual eetgelegenheid. Rotterdam CS heeft als eerste haar deuren geopend, waarna de andere twee locaties zullen volgen.
Healthy all the way
Natoo is er voor iedereen. Van ‘s morgens tot ‘s avonds, van ontbijt tot aan lunch, maar ook voor gezonde tussendoortjes. Voor mensen die actief vegetarisch of vegan zijn en voor mensen die toch ook graag iets origineels willen eten met vis of vlees. Natoo biedt een uitgebreid, vers en gezond assortiment: healthy all the way.
Allan Henrich, CEO Lagardère Nederland: “Het team heeft het internationale concept aangepast om tegemoet te komen aan de veranderende verwachtingen van consumenten ten aanzien van gezond en duurzaam eten. Het seizoensgerichte assortiment is met zorg samengesteld, wij zullen de reizigers verrassen met op locatie klaargemaakte bowls, salades en wraps. Met daarnaast een assortiment koffie, sappen, sandwiches en ontbijtproducten. Veel van onze producten zijn lactose- en glutenvrij. Met deze producten en hun toeleveranciers willen wij een belangrijke bijdrage leveren aan onze klimaatambitie. Waar we ook trots op zijn is dat we door een intensieve samenwerking met NS Stations de winkels klimaat positief kunnen lanceren.”
Femke Woudstra, directeur Stationsmanagement & Exploitatie bij NS: “Wij zijn blij met de komst van Natoo. Een vernieuwend concept met gezonde voeding en een grote duurzame ambitie. Het is een mooie aanvulling op ons aanbod voor de reizigers op de stations en sluit goed aan bij hun wensen.”
Voetafdruk
Natoo zal vanaf de eerste dag al op klimaat positieve wijze opereren door te sturen op energie vermindering, gebruik te maken van groene energie en voedselverspilling tegen te gaan. In de keuze van de producten houden zij rekening met de seizoenen. Daarnaast zetten zij zich volledig in om de koolstofuitstoot actief te verminderen door met zoveel mogelijk toeleveranciers te werken die zelf ook al klimaatneutraal of -positief zijn.